Sunday, March 10, 2013

Hoglet !!



Assalamualaikum...

i'm really happy now... setahun kott..saya tunggu untuk dapat hoglet... and semalam was the great news... hadiah permulaan march... =D

thank you march for being nice to me... =)

patut la this week saya tergerak hati nak letak box dalam cage Jaja.... ( saya memang tak letak hiding / box untuk Jaja sebab dia suke memanjat and dah berapa kali escape ) ... and malam sebelum tu saya mimpi my rabbit beranak... *saya dah tak bela rabbit...but mimpi tu seperti pertama kali saya dapat baby rabbit...kelahiran yang tak disangka-sangka kan... and it is exactly like kelahiran hoglet nie..yang tak disnagka-sangka kan...

saya dah banyak kali try matingkan but not working... i thought that mereka dah anggap macam sibling... so..saya pun pujuk ati sendiri...its okay.... huhu...

but i'm still working on it... i try feed them with CDF *a week... sampai satu bekas CDF tu habis...satukan mereka dalam cage ... beberapa minggu lepas tu badan Jaja macam overweight.. saya ingat dia dah obes... hahahaha.... but i still ignore it... sedap kan ati... petang-petang bawak lah dia jenjalan...

and semalam...ingat nak bawak Jaja jumpe my friends yang baru adopt HH ... and dia mintak pendapat how to handle it... tapi dah beranak pulak... hehehehehe... Alhamdulillah ~ ~


# first week after born... adalah minggu yang kite tak boleh kacau the mummy and hoglets... nie pun saya snap senyap-senyap... hohoho... so pic tak berapa clear... *FYI ..i got 3 hoglet... warna ape?? dunno yet... tunggu 2 bulan baru blh confirm... hoyeahhh.... hehehe....


No comments:

Post a Comment

Labels

accessories (2) adopt (1) akhbar (2) aquarium (1) baby (7) Banting (1) barang2 sg (1) barn (1) bath (1) berjimba2 (1) bleach (1) boarding (1) booth (2) budak2 TMJ (5) cage (4) cat (4) collection (4) competition (2) contest (2) cuaca (2) day (1) die (4) dye (1) event (2) exercise (1) farm (1) FB (4) fish (1) food (1) GB (1) genesis (2) grooming (2) guinea pig (30) haiwan (1) hedgehog (7) hilang (2) hoglet (3) huts (1) ikan (1) info (6) jantina (1) joey (1) johor (2) jual beli (1) kamsis (1) kekeliruan (1) kempas (1) kesihatan (4) kitten (1) klinik (1) kuantan (2) kucing (8) lesen (1) Malaysia (1) mandi (2) memory (4) missing (1) name (2) new (1) new owner (2) new pets (4) newbies (2) pages (1) pemakanan (9) penjagaan (4) pet lover (2) petition (1) pets (11) photo (2) PIS (1) preggy (3) protein (1) pups (1) rawatan (2) resque (1) review (2) sale (8) Sales (3) selaput mata (1) shopping (1) show (3) stray cats (5) study (1) sugar glider (13) tetra (2) tips (4) ubat (1)
Hak Milik Penulisan by LnL PetBlog