Tuesday, June 18, 2013

Ragam Budak-budak TMJ



Opps... TMJ bukan Tengku Mahkota Johor or what so ever k.. TMJ ialah short form utk nama taman perumahan yang saya duduk... =) * well..memang nama lorong pun TMJ jugak...hihihi

kenal kan my new kids ... kali nie saya tak beli okay... mereka adalah kucing jalanan di perumahan sini.. saya hanya selalu bagi makan pada kucing-kucing yang datang melawat ke rumah saya je... contoh nye macam kucing putih nie.. ibu dia saya kenal dari kecik lagi mase tu umur dalam 2 bulan kot... saya panggil 'noty' sekarang dah beranak pinak and dia bawak anak dia tinggal dengan my pets... #sebenarnya my adik yang nak sangat bela kucing... so .. saya cakap dengan dia , before dia nak beli kucing yang mahal tu.. jaga dulu kucing jalanan kat sini... be responsible.. so dia adopt kucing putih nie...last-last dia dapat tawaran sambung belajar tinggal anak kucing putih nie dalam jagaan saya...hewww....

sepanjang saya bagi makan mereka tak pernah terfikir nak adopt okay...nie first time... huhu... serius.. i have no idea.. y i bela kucing... meowww~~

nie Putih... baru sebulan lebih *maybe

and sekor kucing nie... budak-budak KAFA berhampiran yang ambik bawak balik.. entah dari mane entah... then melekat kat umah saya...

kucing nie dia sakit... mata dia ade selaput macam katarak.. so saya ingat nka bawak ke Vet .. Insha Allah.. tunggu my dad balik.. then baru pergi..harap-harap dapat lah selamatkan mata dia...

Abok , umur dalam 2 bulan lebih *maybe
dia nie memang pemalu... selalu tunduk-tunduk je bile orang tengok dia.. tapi dia sangat manja... saya nama kan dia Abok sebab mase saya bersihkan mata dia.. muke dia memang kotor yang mata... macam di selubungi habuk hitam... mungkin sebab tu mata dia jadi macam tu... harap-harap lah bukan kes penganiyaan kepada binatang...


mereka nie memang suke mengacau bile saya duduk kat laman nak menggunting kain... sedap agak nye kain tu... lena je si Abok tido.. yang Putih ajak main... haishh...habis kain yang saya ukur... dah lari kiraan nye.. huhu....


tapi pape pun saya rase bertuah dengan ada nya mereka yang menemani saya , hilang kejap penat menjahit biel tengok telatah mereka...

# Doa kan mereka sihat selalu... =)

No comments:

Post a Comment

Labels

accessories (2) adopt (1) akhbar (2) aquarium (1) baby (7) Banting (1) barang2 sg (1) barn (1) bath (1) berjimba2 (1) bleach (1) boarding (1) booth (2) budak2 TMJ (5) cage (4) cat (4) collection (4) competition (2) contest (2) cuaca (2) day (1) die (4) dye (1) event (2) exercise (1) farm (1) FB (4) fish (1) food (1) GB (1) genesis (2) grooming (2) guinea pig (30) haiwan (1) hedgehog (7) hilang (2) hoglet (3) huts (1) ikan (1) info (6) jantina (1) joey (1) johor (2) jual beli (1) kamsis (1) kekeliruan (1) kempas (1) kesihatan (4) kitten (1) klinik (1) kuantan (2) kucing (8) lesen (1) Malaysia (1) mandi (2) memory (4) missing (1) name (2) new (1) new owner (2) new pets (4) newbies (2) pages (1) pemakanan (9) penjagaan (4) pet lover (2) petition (1) pets (11) photo (2) PIS (1) preggy (3) protein (1) pups (1) rawatan (2) resque (1) review (2) sale (8) Sales (3) selaput mata (1) shopping (1) show (3) stray cats (5) study (1) sugar glider (13) tetra (2) tips (4) ubat (1)
Hak Milik Penulisan by LnL PetBlog