Sunday, July 7, 2013

Permulaan Julai..


7hb Julai ... still permulaan kan.. ?? huhu....busy sangat dari akhir Jun... satu-satu masalah mendatang.. Alhamdulillah...i manage to face it.. Dah nak bulan Ramadhan nie kan... bersih-bersihkan diri dan jiwa.. ~~

Semoga kedatangan Ramadhan kali nie... lebih mendatangkan keberkatan dan manfaat di kepada setiap ummah.. =) and semoga di murahkan rezeki di bulan Ramadhan nie... hihihi...

oppss... before that nak story about my budak2 TMJ nie... hmmm... putih tak sihat last week... macam-macam saya try untuk pulihkan dia... Alhamdulillah... mendatangkan hasil... daripada lemah and tak larat nak bangun.. dah boleh angkat badan and nak berjalan... saya rase dia demam... mata pun berair je... so... macam-macam petua saya cari kat internet... bagi 100 plus... *bukan yang sejuk... and biar selama 15minit... saya bagi dalam 1 sudu kecik je... then.. malam pulak .. saya try bagi madu.. *mix dalam susu dia.. terpaksa force fee dengan susu sebab dia taknak makan... tengah malam saya mix susu dia dengan CDF sikit.... hihi... sebab CDF tu ade multivitamin... *i dont know what i think... but i try je... setiap 2 jam saya bangun untuk force feed dia.. risau mati bukan sebab sakit tapi lapar... masa tu memang keadaan dia nampak teruk sangat , nak angkat kepala pun macam tak larat je... so... saya bawak dia masuk dalam bilik saya letak dalam kotak... THEN ... pukul 4 pagi terdengar sesuatu dari kotak... rupenye dia nak panjat keluar dari kotak tu... Alhamdulillah... so.. saya feed susu lagi tp still taknak susu... force jugak.. dapat sikit pun takpe la.. until now... saya dah beli ubat cacing.... hikhikhik... hope dia okay la lepas nie... still lemah lagi tapi nak makan.. Alhamdulillah... =D

mase nie dah sihat sikit... tapi mata dia still berair.. letak eye gel pun masih same.. doa untuk kesihatan dia yer...

the good new is... i'm counting to get my Peruvian... hehehehehe.... arrgh... can't wait to have him... alaaa...lambat nye nak dapat... *tapi....duit tak standby lagi.... huhu... harap-harap cukup lah...

Sale on July still tak update lagi... haishh... busy bebeno la saya nie.... blog tak berupdate... fanpage pun terabai.... i must focus on what i do... *serious face ...

meh usha... barang suggie... area kuantan dan sekitar nye tau... *pssttt..banyak barang2 baru... hihi

klik picture untuk more info... and bershopping... =)

No comments:

Post a Comment

Labels

accessories (2) adopt (1) akhbar (2) aquarium (1) baby (7) Banting (1) barang2 sg (1) barn (1) bath (1) berjimba2 (1) bleach (1) boarding (1) booth (2) budak2 TMJ (5) cage (4) cat (4) collection (4) competition (2) contest (2) cuaca (2) day (1) die (4) dye (1) event (2) exercise (1) farm (1) FB (4) fish (1) food (1) GB (1) genesis (2) grooming (2) guinea pig (30) haiwan (1) hedgehog (7) hilang (2) hoglet (3) huts (1) ikan (1) info (6) jantina (1) joey (1) johor (2) jual beli (1) kamsis (1) kekeliruan (1) kempas (1) kesihatan (4) kitten (1) klinik (1) kuantan (2) kucing (8) lesen (1) Malaysia (1) mandi (2) memory (4) missing (1) name (2) new (1) new owner (2) new pets (4) newbies (2) pages (1) pemakanan (9) penjagaan (4) pet lover (2) petition (1) pets (11) photo (2) PIS (1) preggy (3) protein (1) pups (1) rawatan (2) resque (1) review (2) sale (8) Sales (3) selaput mata (1) shopping (1) show (3) stray cats (5) study (1) sugar glider (13) tetra (2) tips (4) ubat (1)
Hak Milik Penulisan by LnL PetBlog